hej, ska skriva om kulturpolitik

jag har fått höra att detta gjorts bättre för, pga, jag vet inget om kulturpolitik men antar att även verklighetens folk har rätt att komma m tankar idéer reflektioner åsikter.. hursom, svd ska intervjua de olika blocken om resp kulturpolitik, de började med lena adelsohn liljeroth aka den moderata kulturministern. på internet har de en skitlång tråkig intervju, i pappersupplagan en softare med lite mer sammanfattningar. skönt enl mig, så jag refererar till den!

egentligen behövs väl ingen kommentar. rubriken lyder:

Barn och företag i fokus

vilket väl säger en hel del. ett skönt citat:

- Huvuddelen av kulturen är i någon mening efterfrågestyrd. Vi själva väljer ju vad vi vill lägga pengar på, till exempel genom köp av en skulptur eller ett operaabonnemang.

hehe. detta är ej kulturkonsumtion för mig. detta är rika människor som sätter sprätt på pengar men va vet jag??? adelsohn är också positiv till inkomstskattesänkningar, “eftersom man med mer pengar i plånboken kan konsumera mer kultur”. begriper ej hur man kan säga en sån sak och tro att man ska få positiv respons? de extra slantar borgarna har stuckit åt mig går inte direkt till operaabonnemang (vad ÄR det ens?!) … subventionera sjukvård ist så skulle det vara lättare för mig att kunna läsa en go bok menmen SOM SAGT, jag är blott en arg amatör.

det står även i ingressen att moderaterna värdesätter entrepenörskap inom kulturpolitiken. fattar inte riktigt vad som åsyftas – men eftersom det är svenska språkets fulaste ord är det förmodligen inget positivt.

rundar av me några sk bon mots: subventionera inte museibesök. bespara mig era borgerliga värderingar om vad som är god kultur. ge ungarna billig bio ist. berätta gärna för mej kära läsare vad ni tycker är rätt och fel! kräver ej programförklaring för hur god kulturpolitik ska bedrivas .. bara nån liten idé? jag känner mig rätt positiv ändå till att adelsohn, skulptur- och operaälskare, lobbade för mer kultur i vård och omsorg. vet inte vad hon menar men jag säger: ja tack!

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “hej, ska skriva om kulturpolitik

  1. JAG GILLAR SÅ MKT! NU LÄNKAR JAG PÅ TWÖTTER!

Leave a Reply

