knullkontakt.se ringde, ville ha tillbaka sin affärsidé

centerns ungdomsförbunds nya kampanj – är den för dum för att kommenteras eller ej? tar de sig själva på allvar? man får ändå anta att de inte tog in några reklamare som byggde en hel jävla youtube-sajt på kul. begåvat att de talar med kidsen på kidsen vis, sociala medier etc. vill inte ens i mina vildaste drömmar föreställa mig hur deras torftiga satans twitteruppdateringar ser ut. jaha, men den här nya fräscha sajten da, cirkusen.com. först, så kommer man till en sida där det står: vad föredrar du i livet? man kan välja mellan en grön knapp där det står jobb. och en röd, där det står bidrag. som den hedonist jag är klickade jag såklart bidrag – som jag brukar säga, jag har gått på socialbidrag, men jag har åtminstone inte varit journalist! (hehe gör lite reklam för mej själv här va..) då kommer man hit, dvs till sossarnas ungdomsförbunds wikipediasida. åh aj föy fan vad den sved cuf… hit them where it hurts osv. som att ssu nånsin varit pepp på ekonomiskt bistånd! arbetslinjen hit och arbetslinjen dit, menmen, förlåter cuf för detta pga enbart infantilt. däremot sidan man hamnar på när man klickar ‘jobb’…….. zzzzzzzzz….. så här skriver de:

Hej! Välkommen till en snyggare, smartare och mer kreativ arbetsförmedling. CUF anser att arbetsmarknaden måste förändras i grunden. Vi vill bidra till detta genom att visa att privata initiativ fungerar. Detta är vårt initiativ. Lägg upp ditt video-CV och visa att det går.

nånstans känner jag att de enda som fått jobb genom det här privata initiativet är pr-jocksen som totade ihop den här sidan under en lunchrast med en liten mozzarellamacka i näven.  så arbetslösa, företrädesvis ungdomar då, ska alltså göra MER för att få jobb… som att lägga upp en 6y video på sig själva och hoppas på det bästa. det är vad arbetsmarknaden saknat. sure thing, vi testar. imorrn lägger jag upp en smaskig fil där jag visar lite hud. hoppas jag får en doktorandtjänst.


man tror ju på frihet som sagt

2 Comments

Filed under Uncategorized

2 responses to “knullkontakt.se ringde, ville ha tillbaka sin affärsidé

  1. Dp

    Jättefin blogg gumman!

  2. Hur gick det för centern nu då sajten verkar död i alla fall. kul paralell i övrigt

Leave a Reply

