hej läsare, jag hade tänkt skriva något tufft om feminism idag. först, så hade jag tänkt skriva om tanja suhinina. phonephuckertjejen, hon som sålde telefonsex för att få arbetslivserfarenhet till psykologlinjen och sen bloggade om att det var en kul grej. hade tänkt skriva om det bisarra i att bagatellisera och normalisera försäljning av sex och vad det leder till i längden, och något om den kvinnliga kroppens frigörelse – hur den leder till att vi inte kan sätta gränser för vad kvinnor själva får göra med sina kroppar, trots att det kanske är önskvärt.

sen kände jag att det är en gammal debatt. eller nej, inte en gammal debatt, men att jag borde knyta an till något mer aktuellt, gå via någon artikel eller nåt manifest eller nån ledare som ger en bild av dagsläget för feminism i svensk politik. hehe hittade inget. ingenjävlating. ja det skulle vara kristdemokraternas familjen.nu som handlar om familjepolitik. menmen återkommer när jag lusläst F!s hemsida da………………..

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “

  1. Katte Fnatte Mus

    Kära!
    Jag är helt nöjd med din uttryckta ambition att skriva/reflektera över ämnet. Inser och anser att enbart i din uttryckta ambition faktiskt uttryckte mer än vad många (med mig) gör nuförtiden eftersom feminism verkar vara så oerhört förlegat (läs: obehagligt) i den allmänna debatten. Detta även i beaktande av att vi står inför ett val vilket troligtvis resulterar i ytterligare 4 år av rent antifeministiskt styre. Var ÄR alla feminister??? Är det VI???
    Tack för ditt tänkvärda inlägg i debatten!
    /Katte Fnatte
    (Med musarmar ner till knävecken i full färd med examensarbete i genusrättsvetenskap!)

Leave a Reply

