inga ursäkter



här kan man se hela bilden.. föreslår även en titt på wykmans twitterflöde

niklas wykman är ordförande i moderata ungdomsförbundet. israelisk militär har bordat ship to gaza på internationellt vatten. nuvarande siffror: 19 döda. till och med carl bildt säger att det hela är oacceptabelt. de rödgröna har fördömt israels aktion i ett gemensamt officiellt uttalande. det enda jag hittills sett från de borgerliga är wykman. inte för att ha hybris.. men kräver hans avgång. om vi försöker rationalisera de borgerligas hållning (jag tänker t ex på birgitta ohlsson, alltid nämnd, aldrig glömd) – finns det någon möjlighet för dem att stödja israels politik utan att öppet uppmuntra dödandet av civila? eller våld öht? det borde vara möjligt, borde teoretiskt, ideologiskt och rent praktiskt. synd för deras väljare att de inte tar chansen.

hurrni, jag är ledsen. det finns inga ursäkter för att rösta på det borgerliga sverige. inga somjävlahelst. kör upp ert skitsnack om individens frihet i röven. återkommer m analys när jag kan andas

3 Comments

Filed under Uncategorized

3 responses to “inga ursäkter

  1. Sirre

    “Kul” att han kan uttrycka sådana här åsikter utan att nån säger nåt (förutom du Jojo) men direkt Lars Ohly säger typ “alltså kan vi inte se till att göra Sverige mer solidariskt” så skriver Wolodarski på DNs ledarsida “OHLY GAMMALT KOMMUNISTSPÖKE – VI HAR HELA LISTAN PÅ KOMMUNISMENS FÖRBRYTELSER!”
    Jag blir rädd. Tur att du finns!
    MVH Simon

  2. KKK

    obs att din blogg var det första stället jag såg denna nyhet på.
    jag har haft det tvivelaktiga nöjet att jobba på samma arbetsplats som den lilla wykmannen. han har ett ansikte och en utstrålning som bara kan beskrivas som “punchable”.

Leave a Reply

