trubbigt vapen mot våldtäkter

dn (‘taggig kondom vapen mot våldtäkt’) publicerar idag en intervju med den sydafrikanska läkaren sonnet ehler, som utvecklat en taggig grej av latex som förs upp i slidan. blir slidan penetrerad hugger den till! det är alltså ett skydd mot överfallsvåldtäkter, i sydafrika…

jag vet inte. jag vet inte tillräckligt om sexualpolitik eller teoribildning kring patriarkala strukturer för att kunna fatta det här. våldtäkter hit och våldtäkter dit – de flesta begås ju i hemmet, av nån man känner. vill veta hur man skyddar sig mot det. min erfarenhet är att det inte räcker att inte känna ola rapace eller tito beltran. andra saker jag vill veta: när man ska börja skydda sig mot andra typer av brott än sexuellt våld riktat mot kvinnor.

“Kritiker menar att ”Rape-aXe” är en kortsiktig lösning som dessutom exponerar kvinnorna för eventuellt extra våld från arga våldtäktsmän som lider av smärta. De säger också att det är ännu ett sätt att förslava kvinnan. Att den som sätter på sig en tandkondom i princip förväntar sig att bli våldtagen och därför går omkring och är rädd.” skriver dn.

alla sätt är bra utom de dåliga – jag kan inte kritisera den här jävla uppfinningen.. känner bara 200% trötthet. inför den här debatten, vilka vändningar den kan ta, att man måste vara pragmatisk, att det är bättre att skydda sig än att låta bli, att man inte ska vara rädd, att våldtäktsmän är offer, att tjejer är som plånböcker med pengar i nån tappat på gatan, att överfallsvåldtäkterna ökar med ca 500% under sommarmånaderna i svärje osv osv osv

min vagina avgår nu.

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “trubbigt vapen mot våldtäkter

  1. KKK

    jag blev lite förvånad över DNs seghet, de verkar ha en inbyggd lagg. den där grejen läste jag om för minst ett år sen. min första reaktion på den uppfinningen var “eh, vill man verkligen ha en blödande kuk i sin fitta i SYDAFRIKA?”
    alltså 8437% av befolkningen är HIV-smittad, och den officiella hållningen hos den förra folkhälsoministern var att AIDS inte orsakas av HIV-viruset, utan är en konspiration av de vita.

    sen kan man fråga sig hur länge det kommer att funka att ha en sån grej i muttan. våldtäktsmännen i sydafrika är nog inte supersmarta, men de kommer nog kanske att känna efter med ett finger först om de vet att den här grejen finns på marknaden. nu är det bara nedräkning tills första våldtäktsmannen vänder utåin på den och använder den som kondom.

Leave a Reply

