om kulturpolitik, del 2

den där festivalen i småland lägger ner (som alla andra ungdomsnöjen, vad fan blir det next… folköl? mp3or? inget skunk, inget hultsfred – finns det inte stora pengar att göra på åttitalisternas fritid så ska det väck!) och sorgetårarna utgjuts i pressen. såhär säger leif pagrotsky 58 år, socialdemokrat + fd kulturminister:

– Jag är väldigt sorgsen över detta och imponerad av allt de har åstadkommit. Jag har många roliga minnen från festivalen, bland annat när The Hives spelade 2003 och sedan släppte ned en backdrop med texten ”Nej till EMU”. Det var kul. Och 2006 stod jag på scenen och sjöng med I’m From Barcelona, fast det var nog inte så många som såg mig. Sedan minns jag ett år då jag klättrade upp i ett torn vid Hawaii-scenen för att se bättre och då folk började ropa ”Paggan, Paggan”. Det är nog en ”once in a lifetime”-upplevelse för en politiker.

man vill ju inte direkt höra till pagganvurmarna som ständigt skojar om hans längd (det där har verkligen fastnat i svensk media. folk låter ju påskina att karln inte är mer än en tvärhand hög – vilket ju verkar extremt osannolikt om man tänker efter) MEN… jämfört med det lena adelsohn l-rot sa om operaabonnemang och skulpturinköp blir man ju ganska intresserad av att ha en kulturminister.


ok den här bilden är väl totally unrelated.. men ändå trevlig

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

