kris i befolkningsfrågan

jaha, så unga ska rösta, vilket är detsamma som problem. svd skriver:

[unga är] okunniga, oengagerade och otrogna. Forskningen visar att ungdomar vet betydligt mindre om politik än andra grupper gör, att de röstar i lägre utsträckning och att de byter parti oftare än andra.

är det så,,, är det så vi är…. vi vidriga, lata åttiotalister… vi som vill äta kakan, ha den kvar samt spotta den i fejan på blondinbella… så tycker vi politik är tråkigt också. “jag har ingen koll alls” förklarar en annan av svds artiklar i frågan.

så.. vad tycker vi unga?! vad vill vi?! undertecknad må ej vara förstagångsväljare men väl ‘ung’. ändå känner jag extremt liten lust att sälla mig till den lilla tycka till-lista som målas upp i båda ovan nämnda artiklar. det bisarra i att ungdomar utmålas som en homogen grupp… men skit i det. jag vet ingenting, bara förklara för mig varför ideologi inte verkar spela någon som helst roll i det här valet. inte för unga, inte för partiledare.

jag försöker tänka: även om sossarna inte KOMMER se till att jag har råd att dra ut en visdomstand så kommer de iaf VILJA att jag kan det. tror jag… visserligen kommer ytterligare 4 år av borgerlig regering urholka det här satans landet så inte ens skalet finns kvar men… var det så himla gött under perssons tid heller? och BÖRJA inte tjata om palme.. ge ‘oss unga’ lite ideologi så slipper vi en generation av nihilister?


ungdomskultur………..

3 Comments

Filed under Uncategorized

3 responses to “kris i befolkningsfrågan

  1. Katty

    Mer blogg plz

Leave a Reply

