förverka inte min empatiska förmåga

hej hej! hade lite lördagsuppehåll. unna sej lite. hade vatt ute dan innan.. (lite info om mig nu..) på strand.. så många fulla gubbar. så många sjuttitalister. jag fattar att de måste gå nånstans. jag har inget emot sjuttitalister som sådana. men kan de inte.. försöka.. att ta .. lite.. mindre.. plats? en försynt fråga från en som undrar. vidare: har inte orkat läsa tidningarna idag, ser bara rubrikerna: moderaterna leder, sossarna är dåliga, högern kommer vinna det här valet och straffa oss alla…. boring. min kompis johan, som är nånslags dj och bor i gbg eller nåt, skrev till mig idag:

Jag känner ibland så, att om en majoritet av vårt stolta Svenska folk väljer de BLÅBRUNA så har de lite förverkat min empatiska förmåga! De kommer då att – i mina ögon, givetvis – transformeras från mänskor till orcher (från mordor, inte från isengard).

jag är beredd att hålla med johan där. hur ska man kunna se folk i ögonen? betjänter, kurskamrater, tunnelbaneförare, KOMPISAR till och med? släktingar? varannan människa man ser kommer ha röstat blött! ok.. inte varannan.. men .. en stor del.. av alla röstberättigade.. min lillebror kom ut som socialliberal idag, dessutom. har man sett en socialliberal har man sett alla. de kombinerar 2 av de fulaste sakerna vi har i det här landet. 1. sossarnas välgörenhetsattityd 2. moderaternas överlägsna snobbism i fråga om t ex ekonomisk teoribildning.

vidare: imorgon reder jag ut skattefrågan. stay tuned!

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

