har man sett en sjuttiotalist så har man sett alla

per gudmundson tycker till – igen. idag skriver han om hur skönt det är att leif gw persson (vem är han? vad är han känd för? varför skriver han ofta i tidningar och syns i tv?) inte känner igen socialdemokraterna längre. samma sak, påpekar mannen med hästminne, hände 2005 när linda skugge skrev en krönika om hur mycket hon gillar moderaterna. det tog bort överklassdoften och gav en bild av 5000-bitarslivspusslet. dynamiskt tycker per gudmundson och skriver:

Plötsligt blev M ett legitimt alternativ även för en tribaltatuerad ätstörningsgeneration.

jag vet inte vad han yrar om. det är fyra år mellan skugge och gudmundson. han försöker göra en poäng av något som är 1. fel 2. inte lustigt överhuvudtaget 3. bygger på en ganska uttjatad ålderschauvinism. ja men skoja gärna om tatteringar och ätstörningar gubbe. är det vad ni håller låda om på svds politiska redaktion? sanna rayman, en annan av deras humoristiska hopp, är också i skojartagen idag. alltså jag orkar verkligen inte referera till hennes osammanhängande babbel om hur fåniga de rödgröna är men hennes slutkläm är värd att citeras:

När politiker anno 2010 gör vanlig samhällsplanering och kommunal service till vallöften blir man ju faktiskt full i skratt. Jaha, liksom. Vad har ni pysslat med hittills, då?

är detta.. politisk.. satir… svara gärna i formuläret nedan

+ övr tråkig info: su fullt av politiska affischer. som den tribaltatuerade ätstörningsgeneration jag gissar att jag tillhör (ha..ha….) har jag råkat sätta i system att på sedvanligt efterblivet obs-klass-vis fimpa på den moderata affischen som är precis där jag alltid röker min lille goe cigg… ska ta reda på om det är olagligt, återkommer i frågan


klicka för spännande info!

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

