LIBERALISM OCH ILLVILJA BYGGDE DENNA KROPP

hej det är jag! jag har vatt på debatt, sanna rayman var där. snakkade lite. det är tråkigt att jag i denna mogna ålder återvänder till en pubertal politisk fanatism jag aldrig erfor. men som heidegger säger: sanningen är en process. känner mig så fruktansvärt uppgiven inför valet, bostadspolitiken, min karriär osv. och de dumma borgarna gör ju inte direkt saken bättre. en av högertanterna på debatten sa: sälj världshaven! om de ägdes av företag eller privata aktörer skulle de inte förorenas och fiskas ut! det var roligt att hon blev sur när publiken skrattade. högerns argument gör mig så trött. att värdesätta bildning (och samtidigt hata samhällsonyttiga, icke vinstmaximerande humanister). att hylla valfrihet (men vägra förstå att val är en möjlighet och inte en rättighet). och hela tiden detta ständiga tjat om gamla göbbar på 1700-talet (jotack jag kan tyvärr min rousseau och det är fanimej inte kul läsning!) samt kapitalismens mirakel! jag skojar inte! tanterna och gubbrna stod och hyllade kapitalismens mirakel på debatten ikv (orionteatern, tankesmedjan de osynliga mot timbro) och man ba……… ja…. se hur samhällsfrånvänd och illvillig er nedlåtande ‘liberalism’ gjort MEJ!

övr kul info: kul att så många sagt till mig att jag ska skriva om vetenskapsteori! det ska bli för det är min käpphäst nummer ett!

kul info 2: du härlige man som skrev till mig att du ville ha ett mail med tips på hur du ska rösta: svaret är enkelt. undvik alliansen, piratpartiet och sd. och i största möjliga mån miljöpartiet liberalerna för de vill ingen människa något gott. återkommer ev i frågan men det verkar rätt uppenbart.

kram och carpe diem!

2 Comments

Filed under Uncategorized

2 responses to “LIBERALISM OCH ILLVILJA BYGGDE DENNA KROPP

  1. David

    Käpphäst sa Bbull!

    hade tråkigt på lunchen:
    kepphest utan kepp, homage till todayssociety

Leave a Reply

