inga fler liberala horor

den här sköna blöggen (dvs.. min blögg) fick som mest nya läsare när jag skrev om butleravdraget och var svinsur. det var också det etc valde att publicera i sin stockholmsutgåva veckan efter. ja.. man ska kritisera de egna leden… ja… man ska förändra sånt man i grunden håller med om… men folk är.. förvånade att den röda valrörelsen går trögt?! mona sahlin är landets mest utskällda kvinna och alla bara suckar och säger ‘ja det blir väl fyra år till av borgerligt styre, inget att göra åt saken…’

är inte särskilt sugen på att hålla ett brandtal för demokratiska rättigheter och möjligheten att påverka men – det kausala sambandet mellan ovan nämnda saker (opinionssiffrorna och resignationen) känns ganska uppenbart. är trött som f*n på det nu. min frustration är en tung hatt av järn (bra metafor!).. som jag ska ge meningsmotståndare en dansk skalle med!

här kan man läsa ett brandtal för sossarna där göran persson osv säger att de tar strid för sin partiledare. på tiden tycker jag.

läs också den här goa texten där göran larsson på LO förklarar hur LO, facket och sossarna funkar – ett svar till en bisarr artikel av nån timbrotomte. är förvånad att svd publicerar anställningsskyddsvänliga texter, men mest glad! ja.. svd tummar också på sina principer ibland.. tänk va!

hursom, tror att min poäng är att jag inte fattar varför man som motståndare till alliansen just nu vill vara en del av skräckpropagandan mot vänstern, sossarna och mona sahlin. det där sköter de så bra själva hurrni!

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “inga fler liberala horor

  1. Putte

    Väl rutet! Håller med 100%! Nu kör vi!

Leave a Reply

