inga nyheter

sossarna (eller ja en av dem då) skickade mig den här artikeln. kristina persdotter, ordförande för unga s-kvinnor rebella (alltså förlåt jag tycker det är toppen att det finns, det gör jag, men – rebella?! what’s up med det namnet? är det bara jag som tänker på janne långben???) skriver i expressen om att

1. gudrun schyman är hennes politiska förebild

2. en röst på feministiskt initiativ är en röst på borgarna

3. lägger man en röst på borgarna så förlorar sossarna

persdotter förklar:

Kanske kan Fi och något av de rödgröna partierna lösa en valteknisk samverkan till val framöver, men i år är en röst på Fi tyvärr en markering som riskerar att ge en helt omvänd effekt.

framöver. ok. är inte det den där låten i nån musikal om en föräldralös flicka. jaja det är ovidkommande. i slutet gör texten en märklig sväng:
Men Gudrun, än är det är inte för sent. Du kan fortfarande uppmuntra alla som gillar dig och det du står för att rösta rödgrönt.

vad menar människan? att schyman ska agera maskot för sossarnas inte helt påtagliga jämställdhetspolitik? släppa fi vind för våg och börja gå på rebellamöten? alltså missförstå mig rätt (eh vad i helv betyder det): jag är medlem i både sossarna och fi (skäms nu. frågar mig stilla varför jag inte är medlem i vänsterpartiet när jag ändå är i farten – vänta har jag missuppfattat nåt med partipolitik månne!?!) och ger dem mitt inte helt obetydliga stöd (skojar. jag skojar nu obs!). jag ska ge bådadera min röst på valdagen, jag sympatiserar med både schyman, sahlin, rebellorna osv men just den här konflikten är väl ändå ett dödläge. feministiskt initiativ existerar ju för att sossarnas jämställdhetsprogram inte gör det!

nåväl. det är ju alltid lättare att säga vad man ogillar med saker än vad man gillar. om vi säger så här: jag hatar sossarna för deras härskartekniker och översittarattityd, och feministiskt initiativ för att det är ett litet töntigt fjuttparti. hehe nu har proffstyckaren målat in sig i ett hörn…. enl mig behöver s och fi varandra. jag förstår varför fi rent takiskt inte vill positionera sig som vänster (även om det för mig är fullkomligt obegripligt att någon som är höger kallar sig feminist, men det har jag tjatat om ca 100 miljoner gånger), men jag fattar inte varför s vill bibehålla ‘motsatsen till edgy’ som sitt signum.

jaha nu ska väl jag åka te univessitetet och hata det här samhället lite mer!

ps. killar som har fi-symbolen på sin profilbild på facebook. är det inte bara liiiiide för mye ronnie sandahl  över det…

feministiskt självporträtt m kvast

ps 2. betrakta punktlistan som dagens introduktion till predikatlogik!

7 Comments

Filed under Uncategorized

7 responses to “inga nyheter

  1. vitkor

    Frågan är väl varför du inte är med i vänsterpartiet istället???

    • är rädd att jag skulle passa in lite för bra där. tror inte vänsterpartiet behöver min aggressivitet ärligt talat

      • vitkor

        hehe, du försöker förändra inifrån? som guillous hamilton som blir militärens mördarmaskin, eller som sverige som blir eu:s knähund. eller som folkpartister som kallar sig feminister?
        lycka till iaf!

      • nej.. jag försöker bara gå och rösta utan att börja skrika. det är mitt mål här i livet. åtminstone till på söndag.

  2. Victor

    hahaha ronnie sandahl… 😦

    man övertygar andra genom å visa vad man röstar på o hör sen!

  3. jay-jay

    smacky, din hora. jag tänker givetvis inte rösta på fi men stöder deras kamp för sex timmars arbetsdag. stå på er tjejer!!!!

Leave a Reply

