hej förlåt jag började skriva det här på skunk så den här texten är 100% hatisk

har läst den där studenttidningen man får i brevlåddan. en könstvetare och en läkarstudent blir intervjuade om hög- resp lågstatusutbildningar. jaja ni kan ju gissa utfallet. läkarstudenten (som fö är en tjockis på 20 år) säger att humaniorautbildningarna saknar tydligt yrkesfokus.

alltså. om vi säger så här. jag har aldrig brytt mig om att hata på läkarstudenter. jag har problem med psykologstudenter, jurister osv; av princip avskyr jag naturligtvis alla högstatusyrken, men till läkare och blivande sådana har jag ingen som helst relation. jag känner ingen som går läkarlinjen. inga läkarbekanta till familjen. har aldrig ens hälsat på nån som haft en anatomibok i sina händer. däremot föraktar jag allt vad läkare representerar och till stora delar vad de sysslar med i dagens samhälle, efter att 1. ha jobbat på en vårdcentral 2. ha haft örat mot gatan och media i ca 100 år. det är ju en sak.

men nu är det slut på det goda tålamodet. du din dumma jävla idiot i studdetidningen som anser att humanister saknar tydligt ‘yrkesfokus’ – du och din yrkeskår lever jävligt högt på att underteckna receptblock och slå läkarsekreterare i stjärten. det är fan inte vad jag kallar ‘tydligt yrkesfokus’.

och om andreas o och hans killkompisar vill ta ‘debatten’ om att det minsann är fler som överlever cancer nu än för 100 år sen så varför klaga på läkarvetenskapen – kan ni inte gör det nån annanstans. kanske i nåt mysigt fikarum på karolinska institutet.

via crookedruler.com

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

