tanken är väl att det inte ska vara så märkvärdigt det här

så här var det va. i lördags var jag på  middag. det var mingel i en kvarterslokal och det, typ alla hade kostym. jag bar ‘den lilla svarta’ och gav bort en bok jag själv medverkar i som födelsedagspresent (alltså jag älskar jantelagen obs). det var middag med bordsplacering och gåslever till förrätt (såg ut som falukorv, smakade mye bra). en gubbe sa (apropå det. när blev det så jävla svårt att bedöma folks ålder? var det när det slutade vara konstigt att vara över tretti? var det när folk man kände fick barn? var det när man började skratta ut folk för att de var äldre än man själv?) att han kände igen mig, jag sa: jag känner igen dig med, var kan vi ha träffats? jag är ledarskribent på dn sa han, det är nog därför du känner igen mig…

alltså jag läser inte ens dn. jag vill bara ha det sagt.

middagen fortsatte i samma stil. killen på min högra sida jobbade på vinge  (flådig byrå för affärsjuridik), han hade tre examina. wow tänker kanske ni och undrar om han var ca 65. det undrade jag med. såg inte så ut men fan vet jag. på min andra sida satt en annan i mörk kostym, han var chefskommunikatör eller nåt på carnegie (nästa fråga. får jag ens blogga det här. kommer jag bli stämd? kommer jag få en åthutning? måste jag ringa mr attorney?) och pratade om att man som tjej eller bög inte skulle ha dåligt självförtroende. man ska bara gå in i ett rum och äga det. älskar gör dig inte till offer-attityden. den är go. hanne kjöller skriver svinbra om den i dn idag. man fattar exakt varför det inte finns borgerliga feminister och varf hela dns redaktion borde sparkas.

ok sen var det inte mer. jag tänkte bara SKA SÅNT HÄR HÄNDA UTAN ATT JAG FÅR BLOGGA OM DET. här e jag nu. återkommer m mer fakta längre fram.

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “tanken är väl att det inte ska vara så märkvärdigt det här

  1. Konrad

    Fint att du är tillbaks, har saknat dig!

Leave a Reply

