my vagina ain’t handicapped

jag ska säga varför jag skriver här. för jag orkar inte skriva på min c-uppsats. inte för att jag läst svenskt näringslivs utsaga om att humanister ska få lägre studiemedel. mer pga värme.. vattnet avstängt i min bostad.. ont i knäna.. lat.. så då får jag överskottsenergi.

jag slutade läsa tidningarna, så då slutade jag skriva här. tyvärr sipprar en del inrikesnytt igenom ändå. merparten av de jag känner tycks kunna läsa a-delen utan att få bristande blodådror i tinningen. dom glappar ju. så har jag twitter. följer av någon anledning alliansfritt sverige. srsly.. alliansfritt sverige.. lägg ner. vilka jävla skitlänkar de lägger upp hela tiden. det är som att merparten av det motstånd som finns där ute ska vara så .. studentikost. varför är det så, sa flickan och skrev “my vagina ain’t handicapped” som rubrik.

joel anklagade mig igår för att inte vara intresserad av politik. ja! kära läsare, det var vad han sa. vi satt på le rouge och sippade på nåt gyllengult dessertvin i den ljumma sommarkvällen. gamla stan var som en saga, trettio plus-männen i sällskapet bar kostym. (kändes fö som att jag fick följa med mina bögpappor till jobbet. en inte helt oangenäm känsla.) jag frågade joel hur han definierar politik. han sa: makt. hur makt fördelas. jag är intresserad av det! däremot partipolitik. det är som att äta spyor. att ta del av sakfrågor och följa den imbecilla debatten är som att tvångsmatas med gamla spyor, att se alliansfritt sverige rapa upp “rappa” repliker, läsa hur folk “tycker till”. när underbaraclara tyckte till om abort och foster i sköljen: puh-lease. ofta känns det som att deltagande i samhället är som att frivilligt fördummas. som att skrika LÅT MEJ VARA EN DEL AV DENNA ANTIINTELLEKTUELLA RÖRELSE. hur man än gör så blir man en förlorare som spyr och spyr och tvingas äta upp skiten igen.

gissningsvis skulle inte joel hålla med. typiskt sossar.

 
ps. joel är, inom parentes sagt, en av få sossar som ger begreppet någon som helst intellektuell hederlighet. det framgick inte av utsagan ovan. kram alla coola

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “my vagina ain’t handicapped

Leave a Reply

